DJETELINE SREĆE

Sigurno ste milijun puta čuli onaj vic o engleskoj demokraciji i travi. Kao, nema tu problema, rez ovamo, štric onamo, malo zaliješ i eto solidnog društva i još boljeg travnjaka. Tako najmanje 500 godina u kontinuitetu. Naravno, nije građanska demokracija sustav bez mana. Ali, ako se dugotrajno i nesebično njeguje, ipak ljudima vraća najviše. Poput najkvalitetnijeg travnjaka. Elem, od tog ugodnog travnatog tepiha udaljeni smo stoljećima. Strašna zapuštenost ovdašnjeg društva više nalikuje prašumi. Zato je svako zrnce civilne pameti i energije, dobrodošao putokaz kojim bi se ova džungla mogla raskrčiti. I pretvoriti u vrtove ugodnog življenja. Svaki napor koncentriran u buduću dugu njegu naših ukorovljenih institucija, valja podržati iz sve snage. Naslućujem da se dobre ideje kriju u beta-verziji predmeta Građanski odgoj i obrazovanje. Odnosno, nacrtu kurikuluma za provođenje ovog “baštenskog alata” u osnovnim školama od jeseni. Kurikulum je plod suradnje Ministarstva znanosti, obrazovanja i sporta, Agencije za odgoj i obrazovanje, Mreže mladih Hrvatske te projektnih partnera: Centra za mirovne studije, Centra za ljudska prava i GONG-a, uz financijsku podršku EU.

“Cilj nam je nova kvalitetnija škola iz koje će izlaziti učenici koji će u školu ići zbog života, a ne zbog ocjena”, rekao je ministar Željko Jovanović, istaknuvši esencijalnu biljku koju smo odavno sasjekli u korjenu: školu kvalitetnog života. Rađa se mukotrpno, ali vrijedna je svaka sekunda borbe za tu vječnu odgojnu ustanovu. Od sljedeće školske godine (2012/2013) planirana je eksperimentalna faza Građanskog odgoja koja će trajati dvije godine. U šest zagrebačkih škola i šest škola na područjima od posebne državne skrbi program bi išao na sljedeći način: od prvog do šestog razreda osnovne škole novi kurikulum bi se integrirao u postojeće predmete (godišnja satnica 35 sati) – od hrvatskog jezika do likovnog odgoja. U sedmom i osmom razredu osnovne škole Građanski odgoj i obrazovanje postaje zasebni predmet, ali kao izborni, s istom satnicom. Iskreno, da je propisano i pet tisuća sati godišnje bilo bi premalo.

“Učenik će osjetiti što znači biti aktivan član društva u svim područjima, kako razviti socijalne i komunikacijske vještine, kreativnost i poduzetnički duh. Učit će koliko su neprihvatljivi svi oblici diskriminacije, od rodne do etničke i rasne, kako prihvatiti različite bez obzira na vjerski, materijalni ili bilo koji drugi status”, objašnjava Nevenka Lončarić Jelačić iz Agencije za odgoj i obrazovanje, hranjivu srž budućeg predmeta.

Klinci bi iz građanskih bukvara učili na primjer što je korupcija (oglednih slučajeva imamo ko pljeve), sve o lošim zakonima i nepoštivanju dobrih… Vjerujem da će se i đacima prvacima zorno pokazivati slike homofobne i rasističke đubradi što u nas prima parlamentarnu plaću. Znam da će biti naprednih đaka koji će pronicljivo dizati dva prsta i zapitkivati kako se to gradovima ove zemlje upravlja mobitelima – iz zatvora u drugim državama?! Predavanja, kako čujemo, neće biti klasična, nego interaktivna. Simuliranjem suđenja, primjerice, ili saborske rasprave. “Učenici će kroz ovaj kurikulum vratiti osjećaj za zajedničko dobro, koji kao da se u našem društvu zagubio”, kaže Nevenka Lončarić Jelačić. Zagubio se, gadno se zagubio. Povratimo ga, travku po travku ako treba. U svakoj prokletoj travuljini krije se djetelina s četiri lista. Nema razloga da je nas mimoišla.

Napišite komentar

Filed under Društvo

Odgovori

Popunite niže tražene podatke ili kliknite na neku od ikona za prijavu:

WordPress.com Logo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš WordPress.com račun. Odjava / Izmijeni )

Twitter picture

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Twitter račun. Odjava / Izmijeni )

Facebook slika

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Facebook račun. Odjava / Izmijeni )

Google+ photo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Google+ račun. Odjava / Izmijeni )

Spajanje na %s